نقش وکیل در دعاوی بانکی

فهرست مطالب

نقش وکیل بانکی در دعاوی و قراردادهای مرتبط با بانک چیست؟از تعداد بالای پرونده های حقوقی مرتبط با بانک در مراجع قضایی می‌توان نتیجه گرفت که اشخاصی که درگیر فعالیت‌های بانکی هستند از حقوق خود در این زمینه‌ها اطلاع چندانی ندارند.

با توجه به گستردگی موضوعات حقوقی مالی، لزوم تفسیر مواد قانونی و همینطور سخت‌فهم بودن این موارد برای اکثریت مردم، نیاز به وکیل بانکی بیش از پیش حس می‌شود.

وکیل بانکی، وکیل پایه یک دادگستری است که روی امورات قضایی و غیر قضایی مرتبط با بانک، که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی پیش می‌آید، مسلط است و می‌تواند در مراجع قضایی به نحو مطلوبی از حقوق موکلانش در زمینه دعاوی بانکی دفاع کند. دعاوی بانکی، شامل دعاوی مطروحه توسط بانک علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا برعکس، دعاوی مطروحه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی علیه بانک است. دعاوی نوع اول عموما شامل مطالبه وجه نقد یا طرح دعوای ایفای تعهدات هستند. در دعاوی نوع دوم، این بانک است که طرف دعوای اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار می‌گیرد؛ در این دعاوی وکیل باید در محاکم قضایی حضور یابد و از طرف بانک پاسخگو باشد. مثلا در دعاوی مطالبه تسهیلات و ایفای تعهدات، فک رهن ملک اشخاص و ابطال اجراییه‌ بانکی.

وظایف وکیل امور بانکی در حل و فصل دعاوی مرتبط با بانک

دعاوی بانکی رایجی که در محاکم قضایی مطرح می‌شوند شامل دعوای مطالبه وجه نقد از بابت صدور چک و سفته و برات، خواسته الزام به انجام تعهدات از سوی بانک، طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی ملک مورد وثیقه به نام بانک، طرح دعوی بانک علیه اشخاص در قالب دعوای ورود ثالث یا جلب ثالث و یا دعوای تقابل و دعاوی مربوط به ضمانت نامه‌ها یا اعتبارات اسنادی است.

وظیفه وکیل متخصص امور بانکی این است که در انواع دعاوی حقوقی که بانک علیه اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح می‌کند، در محاکم قضایی و یا در مراجع انتظامی حضور یابد و از حقوق بانک دفاع کند. یا در انواع دعاوی که اشخاص حقیقی یا حقوقی، علیه بانک مطرح می‌کنند، در محاکم قضایی و دادسرا حاضر شود و طبق مقررات مربوطه، از حقوق موکل در برابر بانک دفاع کند.

وکیل بانکی علاوه بر موارد فوق، وظایفی مثل ارائه اطلاعات لازم، انجام امور حقوقی مرتبط به انواع مناقصه ها و مزایده ها و جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات برای دفاع از سازمان یا شرکت مطبوع در محاکم قضایی را هم بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط

وک

وکیل ارزان در شهریار

اگر می خواهید وکیل ارزان در شهریار  داشته باشید،یکی از گزینه هایی که می توانیم به شما معرفی کنیم دفتر حقوقی  اندیشه صلح  می باشد

بهترین وکیل حقوقی تهران

در این مقاله در خصوص بهترین وکیل حقوقی تهران صحبت می کنیم به طور کلی داشتن این عنوان کار هر کسی نیست و به ندرت

عکسی در خصوص مشاوره حقوقی تلفنی 909 می باشد

مشاوره حقوقی تلفنی ۹۰۹

.مشاور حقوقی تلفنی ۹۰۹  میتواند یکی از اساسی ترین نیاز های جامعه امروزی باشد و اگر این مشاور خوب، متعهدانه دلسوزانه و به موقع باشد

تماس فوری با وکیل
تماس فوری با وکیل