نفقه قابل تجدید نظر نیست

فهرست مطالب

نفقه قابل تجدید نظر نیست . موضوع این مقاله می باشد . ممکن است شما فکر کنید که رای نفقه قابل تجدید نظر است . اما اشتباه برداشت نموده اید . این در حالی است که بر اساس رای وحدت رویه دیوان عالی کشور راجع به نفقه و حضانت و تمکین ، این آرا قابل تجدید نظر نیست. اصل بر این است که کلیه آرا دادگاهها قابل تجدید نظر هستند لیکن بر خلاف نظر عموم نفقه قابل تجدید نظر نمی باشد.

رای حدت رویه دیوان عالی کشور

به موجب رای وحدت رویه شماره ۵۹۳ مورخه ۱٫۹٫۱۳۷ دیوان عالی کشور که برای سایر مراجع نیز لازم التباع می باشد در این خصوص بیان می دارد:بند ۳ ماده ۹ قانون تجدید نظر آرا دادگاهها که از تاریخ ۲۷٫۰۶٫۱۳۷۲ لازم الاجرا گردیده ،ارا قابل تجدید نظر دادگاه مدنی خاص را احصا و ذکری از نفقه و حضانت و تمکین ننموده است  و چون طبق ماده ۱۸ قانون مذکور کلیه قوانین و مقررات مغایر با آن لغو گریده است لذا آرا صادره نسبت به دعاوی مذکور قابل تجدید نظر نبوده رای شعبه ۳۰ دیوان عالی کشور که با این نظر مطابقت دارد صحیح تشخیص داده می شود. این رای طبق ماده واحد قانون وحدت رویه قضایی مصوب ۱۳۲۸ برای دادگاهها و شعب دیوان عالی کشور لازم التباع می باشد.

نتیجه گیری

نتیجه ای که از این مقاله می توان گرفت این است که بر خلاف تصور عمومی ،رای نفقه قابل اعتراض نیست لیکن قضات در این خصوص دارای اطلاعات کم و ضعیف هستند. در این خصوص شما می توانید مشاوره نمایید و با ما در این خصوص مشورت نمایید. در دعاوی و امور خانوادگی مربوط به زوجین ،زوجه می تواند در دادگاه  محل اقامت خوانده یا محل سکونت خود اقامه دعوا کند . مگر در موردی که خواسته،مطالبه مهریه غیر منقول باشد. هر گاه زوجین دعاوی موضوع صلاحیت دادگاه خانواده را علیه یگدیگر در حوزه قضایی متعدد مطرح کرده باشند،دادگاهی که دادخواست مقدم به آن داده شده است صلاحیت رسیدگی را دارد.

مقاله زیر را نیز بخوانید : نفقه در عقد موقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط

وک

وکیل ارزان در شهریار

اگر می خواهید وکیل ارزان در شهریار  داشته باشید،یکی از گزینه هایی که می توانیم به شما معرفی کنیم دفتر حقوقی  اندیشه صلح  می باشد

بهترین وکیل حقوقی تهران

در این مقاله در خصوص بهترین وکیل حقوقی تهران صحبت می کنیم به طور کلی داشتن این عنوان کار هر کسی نیست و به ندرت

عکسی در خصوص مشاوره حقوقی تلفنی 909 می باشد

مشاوره حقوقی تلفنی ۹۰۹

.مشاور حقوقی تلفنی ۹۰۹  میتواند یکی از اساسی ترین نیاز های جامعه امروزی باشد و اگر این مشاور خوب، متعهدانه دلسوزانه و به موقع باشد

تماس فوری با وکیل
تماس فوری با وکیل