صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / ابلاغيه دادسرا

ابلاغيه دادسرا

ابلاغيه دادسرا

وقتی ما یک پرونده قضایی یا پیگرد قانونی تشکیل می دهیم ، پرونده وارد سیستم پردازش این دستگاه می شود. ما به یک سیستم اطلاعاتی نیاز داریم تا بدانیم کار ما در چه مرحله ای است. طرفین اختلاف باید بدانند که چه زمانی باید اقدامات لازم را برای تکمیل اختلافات خود انجام دهند ، به عنوان مثال ، هنگام حضور در دادگاه. اطلاعات در مورد این موضوعات ابلاغ می شود. قانونگذار ابلاغیه و مقررات مربوط را در قانون آیین دادرسی مدنی درج کرده است. در این مقاله قصد داریم اطلاع رسانی و ابلاغ به دادسرا را تعریف کنیم.

تعریف ابلاغيه دادسرا

در گذشته ای نه چندان دور ، هنگامی که شخصی شکایتی را در دادگاه یا دادگاه مطرح می کرد ، یک نسخه از شکایت توسط افسر مطلع کننده به شاکی ارائه می شد. برقراری ارتباط با یک موضوع مهم است زیرا طرفین دادرسی باید بدانند که دادرسی در کجا انجام شده است. ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی مدنی می گوید: “هیچ حكمی و تصمیمی نمی تواند صادر شود بدون آنكه شخصاً طرفین از آن مطلع شوند یا به صورت دادرسی یا نسخه معتبر از آن توسط وكیل خود مطلع شوند.” البته ، امروز ابلاغ از طریق سیستمی به نام سیستم سانا انجام می شود که در آن اطلاع الکترونیکی اسناد قضایی در آن قرار دارد.
برای مطالعه عملکرد دادستانی عمومی انقلاب انقلابی کلیک کنید.

اطلاع از ابلاغيه دادسرا

از این پس ، در صورت بروز اختلاف در دادسرا ، دادسرا از طریق همان سیستم سانا ، قرارها و تصمیمات خود را به طرفین دعوا اعلام می کند. به عنوان مثال ، مطابق ماده ۱۸۱ قانون آیین دادرسی کیفری: “احضار متهم براساس احضارنامه انجام می شود. محتوای احضارنامه ، حاوی مشخصات تماس متهم و دلیل احضار ، باید توسط بازپرس امضا شود و به متهم ابلاغ شود. “این ابلاغیه به متهم اطلاع داده می شود و پس از آن مطابق قانون عمل می شود. بنابراین ، ابلاغ به دادسرا معمولاً تفاوتی با ابلاغ در دادرسی های مدنی ندارد و تنها نکته مهم این است که این فرم توسط دادسرا صادر می شود و به منظور اطلاع شاکی یا متهم از روند رسیدگی است.

درباره amir

این مطالب را نیز ببینید!

وکیل مهاجرت به آمریکا+بهترین+متخصص+تضمینی

وکیل مهاجرت به آمریکا وکیل مهاجرت به آمریکا_کشور آمریکا به دلیل جایگاه اقتصادی که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.